Dziennik. Szkice do opery miejskiej. Akt I

 

I. UWERTURA

(Trio bałkańskie na placu Zamkowym rywalizuje na instrumenty dęte z kwintetem bałkańskim na skwerze Hoovera. Obie melodie stykają się gdzieś w okolicach świętej Anny).

II. BALET nr 1

(Pojawiają się w różnych miejscach sceny i w różnych kompozycjach ciał pary młode. Zawsze towarzyszy im fotograf, również przyjmujące różne pozy np. leżenie na ziemi. Układ choreograficzny rozgrywany jest w ciszy. Słychać tylko trzask migawki.)

III. RECYTATYW

(Mężczyzna trzyma na rękach dorosłego kadłubka): Może pani chciałaby pomóc człowiekowi bez rączek, bez nóżek?

IV. BALET nr 2

(Krakowiacy pod Marksem i Spencerem tańczą jak derwisze, w ruchu wirowym unoszą się kolorowe spódnice).

V. CHÓR

(Dziewięciu niemieckich kibiców, białe koszulki, czarno-czerwono-złote szaliki, w perukach á la czeski piłkarz, śpiewa swoją kibicowską pieśń, słowa nieważne, pod kościołem św. Barbary. Odpowiada im chór Szkotów w kiltach z pubu naprzeciw skweru Hoovera).

VI. BALET nr 3

(Wokół kawy i croissanta w kawiarni przy Krakowskim tańczy dwadzieścioro wróbli. Podskakują, skradają się do okruchów i odskakują. W razie niemożności wytresowania wróbli, wróble w tej scenie można zastąpić dziećmi).

 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s